REKLAMAČNÝ
PORIADOK INTERNETOVÉHO OBCHODU CAIMAN BIKES
upravujúci reklamačné podmienky medzi prevádzkovateľom / predávajúcim a objednávateľom / kupujúcim (ďalej len "RP")
Úvodné ustanovenia
1. Prevádzkovateľom (predávajúcim) v internetovom obchode caimanbikes.sk je:
E-DIRECTION s.r.o., Magdalénska 2289/20, Košice 04001, IČO: 53540344,
2. Objednávateľom (kupujúcim) v internetovom obchode je každá fyzická alebo
právnická osoba, ktorá odošle elektronický formulár s objednávkou tovaru
(produktu/ov alebo služby/žieb).3. Tento Reklamačný poriadok upravuje právne vzťahy medzi prevádzkovateľom a
objednávateľom, pri vybavovaní reklamácií, týkajúcich sa správnosti a kvality
tovaru a služieb poskytovaných prevádzkovateľom.4. Reklamáciou na účely tohto reklamačného poriadku sa rozumie objednávateľom
uplatnené právo zo zodpovednosti za chyby tovaru alebo služieb poskytovaných
objednávateľom, ktorým sa požaduje určitá náprava, alebo náhrada za chybné
plnenie, resp. neplnenie predmetu zmluvy.5. Ak výrobca neurčí inak, na tovar sa vzťahuje záruka 24 mesiacov pre
kupujúceho, ktorým je fyzická osoba (občan) a 12 mesiacov pre
kupujúceho, ktorým je právnická osoba (firma, podnikateľ) ako koncový
spotrebiteľ.
Postup
vybavovania reklamácií.
1. V zmysle tohto RP, môže oprávnená osoba uplatniť reklamáciu doručením /
odoslaním tovaru na adresu firmy :
E-DIRECTION s.r.o., Magdalénska 2289/20, Košice 04001
2. Z reklamácie musí byť zrejmé najmä:
• kto reklamáciu podáva (meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu),
• predmet reklamácie, prípadne čoho sa objednávateľ domáha,
• komu je reklamácia adresovaná,
• dátum podania reklamácie,
• podpis objednávateľa alebo podpis Oprávnenej osoby spolu s plnomocenstvom.
3. V prípade podania reklamácie písomne Oprávnenou osobou v mene objednávateľa musí byť k reklamácii priložené plnomocenstvo na zastupovanie objednávateľa vo veci reklamácie.
4. Ak reklamácia neobsahuje náležitosti uvedené v bode 2. tohto článku bude považovaná za neoprávnenú.
5. Lehota na vybavenie reklamácie je najviac 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa Prevádzkovateľ so Spotrebiteľom nedohodnú na dlhšej lehote vo výnimočných prípadoch napríklad z dôvodu neočakávaného výpadku náhradných dielov alebo podobne. Objednávateľ vydá klientovi o vybavení reklamácie písomný doklad.
Lehota na vybavenie reklamácie neplynie v prípade, že Prevádzkovateľ neobdržal od Spotrebiteľa všetky podklady potrebné pre vybavenie danej reklamácie, a to do doby, než budú podklady alebo komponenty potrebné pre správne posúdenie reklamácie dodané. V prípade nedodania všetkých potrebných podkladov alebo komponentov bude prevádzkovateľ spotrebiteľa o tejto skutočnosti informovať.
V prípade, že spotrebiteľ nebude
schopný prevádzkovateľovi doložiť všetky
potrebné podklady alebo komponenty potrebné k správnemu posúdeniu reklamácie,
reklamácia bude vyhodnotená ako neoprávnená.6. Uplatnením reklamácie sa rozumie deň uplatnenia reklamácie objednávateľom.
Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje:
• pri poštových / kurierských zásielkách – deň doručenia reklamácie do
podateľne sídla objednávateľa.
Toto platí len ak je splnený bod 2., bod 3. a bod 5.
Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
7. Nárok na uplatnenie práv z vád Tovaru zaniká v prípade neodbornej montáže alebo neodborného uvedenia Tovaru do prevádzky a to hlavne pri nedodržaní postupu montáže v návode na použitie, rovnako ako pri neodbornom zaobchádzaní s ním, t.j. najmä pri používaní Tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojimi parametrami parametrom uvedeným v návode na použitie k Tovaru.
Nárok na uplatnenie práv z vád tovaru takisto zaniká ak dôjde k používaniu tovaru (napríklad elektrický bicykel) spôsobom, ktorý je v rozpore s manuálom a pokynmi pre správnu údržbu.
Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie.
Záruka sa nevzťahuje na žiadne škody alebo závady vyplývajúce z nedodržania pokynov v návode na obsluhu, nehody, nesprávneho používanie, zanedbania servisu a garančných prehliadok, v prípade úprav tovaru (napríklad elektrobicykla) a to v akomkoľvek rozsahu, nesprávnej montáže, nesprávnej starostlivosti, pri poškodení poveternostnými vplyvmi, vodou, mrazom, teplom, elektrickým prepätím z dôvodu použitia nesprávnej nabíjačky či napájacieho zdroja.
V prípade elektrických bicyklov CAIMAN a iného tovaru vybaveného vstavanou nabíjateľnou batériou prevádzkovateľ zaručuje, že batéria nemá chyby materiálu a spracovania po dobu dvoch rokov od dátumu nákupu (dodania).
Lítium-ionove batérie prirodzene pozvoľna strácajú kapacitu a preto nie je možné reklamovať prirodzene zníženú výdrž batérie nakoľko je to prirodzený proces v prípade každej lítium-iónovej batérie. Za normálnych podmienok a za dodržania všetkých doporučení a pokynov uvedených v návode na použitie by kapacita batérie nemala klesnúť pod 70% počas prvých 12 mesiacov od kúpy.
Záruka na batériu nezahŕňa poškodenie spôsobené prepätím, použitím nesprávnej nabíjačky, nesprávnou údržbou alebo iným podobným nesprávnym zaobchádzaním, bežným opotrebovaním, pokusom o rozobratie alebo poškodením vodou.
Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie elektrického bicykla CAIMAN alebo jeho kompotentov (napríklad: plášte, duše, brzdové doštičky, brzdové kotúče, povrch sedadla, gripy, reťaz atď..)
Spotrebiteľ si môže u Prevádzkovateľa uplatniť reklamáciu na dodaný Tovar, ktorý je poškodený alebo neúplný, do 3 kalendárnych dní odo dňa doručenia Tovaru. Po tejto lehote Prevádzkovateľ neakceptuje reklamácie na Tovar dodaný v poškodenom alebo neúplnom stave a reklamácie nahlásené po tejto lehote sú riešené štandardným reklamačným procesom, a to vtedy, ak spĺňajú záručné podmienky. Prevádzkovateľ preto odporúča Spotrebiteľovi skontrolovať sa objednaný Tovar ihneď po jeho prevzatí.
7. Ostatné právne vzťahy medzi prevádzkovateľom a objednávateľom výslovne neupravené týmto Reklamačným poriadkom sa budú riadiť príslušnými ustanoveniami jednotlivých zmlúv uzavretými medzi prevádzkovateľom a objednávateľom, príslušnými ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov platných na území Slovenskej republiky, a to v tomto poradí.8. Objednávateľ je oprávnený tento Reklamačný poriadok z dôvodu zmien právnych predpisov a podnikateľského prostredia kedykoľvek meniť alebo dopĺňať. Objednávateľ určí zverejnením na svojej stránke aktuálne znenie Reklamačného poriadku.
9. Spotrebitelia, ktorí neuspeli v reklamačnom konaní a nechcú sa súdiť, môžu využiť alternatívne riešenie sporu mimosúdnou cestou.
Spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na Prevádzkovateľa so žiadosťou o nápravu e-mailom na obchod@caimanbikes.sk ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Prevádzkovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Prevádzkovateľ porušil jeho práva. Ak prevádzkovateľ odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z. z. ARS subjektmi sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. Návrh môže Spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z.
Tento RP nadobúda platnosť a účinnosť od 01.08.2023. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo zmeniť RP aj bez predchádzajúceho upozornenia.